I-sza INDYWIDUALNA WYSTAWA DAMIANA MICHAŁOWSKIEGO W GALERII VIVAMY

 

W dniu 30.06.2022r. w Galerii VivaMY odbyło się kolejne wspólne przedsięwzięcie Zespołu Pracy Twórczej Plastyki w Koszalinie oraz Stowarzyszenia VivaMY w Koszalinie. Był to otwarcie pierwszej indywidualnej wystawy naszego kolegi z ZPTP – Damiana Michałowskiego. Oprawę artystyczną wernisażu stworzył wspaniały duet – poetka Daria Kowalik i akordeonista Tomasz Nowacki. Rozmowa poezji z muzyką była pełna humoru, brawury i bardzo podobała się gościom. Gości powitała prezeska VivaMY Teresa Labisch oraz szefowa Galerii , wiceprezeska ZPTP Teresa Turkiewicz. Autora prac tradycyjnie zaprezentowała Elżbieta Kalińska. Aranżacji wystawy dokonały Elżbieta Kalińska, Krystyna Wajda oraz autor prac. Plakat promocyjny przygotowała Krystyna Wajda - szefowa wydawnictwa KryWaj.

Damian Michałowski jest przedstawicielem młodszego pokolenia ZPTP, ale już zdobył sobie ogromne uznanie wśród swoich koleżanek i kolegów. Szczególnie zachwycają jego abstrakcyjne wizerunki postaci ludzkich oraz pełne finezji akty kobiece.

O sobie autor mówi w następujący sposób:

„Urodziłem się i wychowałem w malowniczym Złotowie w woj. wielkopolskim.

Od najmłodszych lat moją pasją był rysunek i przy każdej nadarzającej się okazji tworzyłem kolejne prace. Prawie wszystkie moje zeszyty szkolne przypominały szkicownik. Po ukończeniu szkoły średniej przyjechałem do Koszalina w celu kontynuowania nauki na Politechnice Koszalińskiej i w nim pozostałem. Pierwsze kroki w świecie malarstwa stawiałem pod okiem Lidii Maksjan, która zaraziła mnie swoją pasją. Do Zespołu Pracy Twórczej Plastyki dołączyłem w roku 2018. Biorąc udział w kilku wystawach zbiorowych, mogłem zaprezentować swoje prace szerszej publiczności. Inspiracji do swoich prac poszukuję w życiu codziennym, z których wiele poświęconych jest postaci ludzkiej, a w szczególności ukazują one piękno kobiecego ciała. Stosowane przeze mnie techniki oraz formy malarskie i rysunkowe świadczą o tym, że nieustannie poszukuję coraz to nowszych inspiracji i środków wyrazu artystycznego.”

Foto: Teresa Labisch, Teresa Turkiewicz, Damian Michałowski.

 Aranżacji wystawy: Elżbieta Kalińska, Krystyna Wajda.

Reportaż:Elżbieta Kalińska.

Redakcja: Edward Kanaszyk.

























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz